7 november 2013

#kaerlek

Jag är så fantastiskt glad över att vi, med teknikens hjälp, kan söka rätt på den information vi vill ha på ett enkelt & smidigt sätt. Inte minst är det bra inför nästa års val!

Timmar har jag suttit & läst på de olika partiernas hemsidor, kikat på tal & debatter.

Mitt hjärta är & förblir rött. Så rött det bara kan bli.

När Jonas Sjöstedt & Lars Ohly talar känner jag verkligen att detta är precis vad politik ska handla om, vad politik är för mig. De står för alla likas värde & säger nej till vinster i välfärden. "Varje skattekrona ska användas där den behövs bäst".

& det spelar ingen roll hur rik jag än må bli en dag. Jag kommer alltid, alltid, känna solidaritet för andra. Mina medmänniskor ska få den hjälp de behöver när de behöver den. Ett människoliv är viktigare än pengar.

Girighet & egoism ska inte få prägla vårt samhälle.

Med det säger jag godnatt. ♥

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar