9 november 2013

INGENTING ska få hota demokratin

Att så många människor faktiskt tolererar SD:s politik är för mig ett mysterium. Det resulterar i en normalisering av främlingsfientlighet och rasism. Jag är inte ett dugg förvånad över att nazistpropaganda sprids på Stockholms gator. Jag är vettskrämd. Men mest av allt är jag arg. 75 år sedan Kristallnatten. Är det såhär vi ska hedra dåtidens offer? Genom att tillåta en nazistisk kamporganisation sprida sina rasistiska åsikter på våra gator? Demokrati i all ära, men vad allt detta håller på att utvecklas till går rakt emot min syn på demokrati. Ingen har rätt att använda demokrati som ett argument för att få kränka andra människor.

Vi alla måste hjälpas åt för att sprida det enda riktiga & viktiga - allas lika värde. Göra vad vi kan, utifrån förmåga. Litet eller stort spelar ingen roll, bara göra något.

Mångfald berikar oss, det är värt att värna om! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar