6 oktober 2013

Silencio





















Här har det varit tyst de senaste dagarna. Helgen har varit lika fantastisk som vanligt. I fredags var både Tyras pappa & mormor här på besök. Vi satt uppe & pratade till sen kväll.


Igår, lördag, åkte vi till stan & käkade massa onyttigt, sen gick vi till Kulturhuset & Rum för Barn. Tyra var i extas. Till en början var hon verkligen överallt & ingenstans. Sen gick vi in i "verkstan", där hon fick måla. Oj, vad koncentrerad hon var. Sen ville hon gå på sagostund. Gick bra till en början, innan hon skulle börja riva i kappsäcken som sagoläsaren hade i knät. Då gick vi ut därifrån & la pussel.

Idag har vi faktiskt bara varit hemma. Vi började morgonen med en brakfrukost bestående av goda mackor, kokt ägg & yoghurt. Sen busade Tyra med sin pappa, medan jag satte igång & städa.

När jag var klar med städning slog vi oss ned vid köksbordet med tända ljus & lekte med Play-doh lera. Alltså, när jag öppnar en burk Play-doh & känner doften, så känner jag mig som fyra år igen. Det är sån jäkla nostalgi! Vi satt hur länge som helst & lerade. Sen insåg vi att klockan blev hur mycket som helst, så jag slängde in vegetariska schnitzlar i ugnen. Tyra tryckte i sig en hel schnitzel, drack en flaska välling & nu sover hon sött här bredvid.

Jag ska beställa hem lite kläder åt fröken fräken. Tro mina ord när jag säger att det behövs kläder på förskolan. Herregud ändå. Sen växer hon ju så att det knakar, så vissa kläder i storlek 92 sitter ju som korvskinn.

Herråå så längeråå.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar