12 oktober 2013

Compact living är fantastiskt!

Ett förtjust "åh!" från mig nu. Är det något som gör mig alldeles lyrisk så är det inredning & planering av lägenheten. För er som inte vet, så köpte jag en etta på 31 kvadratmeter för ca. 1,5 år sen. Jag kände mig som hemma redan på visningen, så för mig var det helt otänkbart att inte flytta in här. Både jag & Tyra trivs som fiskar i vattnet & jag har svårt att tänka mig att vi kommer flytta härifrån. Någonsin.

I & med flytten hit har mitt intresse för compact living bara blivit större & större. Compact living-bloggar tar upp en stor del av min tid på kvällarna. Det finns verkligen en charm med att bo litet. Man får hela tiden tänka & planera, vara kvadratsmart så att säga. Man samlar inte på sig en massa strunt & sen har man ju varandra nära hela tiden. För mig är det guld värt nu när Tyra fortfarande är liten.

Så nu väntar en lång tids planering för avdelning av vår sovdel. Den delen av lägenheten kommer Tyra få som eget litet krypin. Det ska bli intressant att se vad jag kommer fram till när jag spånat klart. Detta blir dock ett projekt som kommer genomföras längre fram, för Tyra vill nog sova med mamma ett tag till... 

Jag tänker mig en mindre säng. En stringhylla med djupare hyllplan längst ned för kombon förvaring/skrivbord. Vägghyllor. Mysbelysning. En fotpall med förvaring & prydnadskuddar i ett hörn. Det blir verkligen ett spännande projekt, detta!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar