25 september 2013

Välkommen höst!


Jag vet inte vad det beror på, men allt känns så bra just nu. Det känns som en stabil period i mitt liv. Alla måste:n som gjort mig stressad tidigare känns som futtigheter nu. Jag tar mig för vad jag orkar, & orkar jag inte alls, så skiter jag i det. Det gör allt lättare & roligare.

Idag vaknade Tyra senare än vanligt, framåt åtta tror jag. Jag låg kvar i sängen & drog mig till kvart i nio. Sen drog vi på oss kläder & gick till Hemköp. Handlade köttfärs som jag inte hade en aning om vad jag skulle göra av. Men så bestämde jag mig för att rulla egna köttbullar.

Bjöd över mamma, som kom hit efter jobbet. Kokt potatis, hemgjorda köttbullar, gräddsås & lingonsylt. Med ekologisk salladsmix, paprika, bönor & pressad lime. Göttigare blir det inte!

Tyra har däremot inte varit sig själv idag heller. Hon är gnällig, glansig i ögonen & klagar på ont i munnen emellanåt. Vet inte om det beror på förkylningen, eller om det är bissingar på g. Hursomhelst så frågade jag henne om hon orkade gå till föris imorgon, men hon sa att hon ville stanna hemma. Så vi blir hemma veckan ut, så att hon får ta det lugnt & vila. Tror inte att hon orkar med tempot på förskolan.

Nu sitter jag här med min tekopp, mitt snus, levande ljus & datorn. Låter lugnet sprida sig i hela kroppen. Ska läsa ett gäng favoritbloggar & bara mysa ett par timmar innan det är läggdax. Snart är det helg, hörrni. Skönt va?


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar