25 september 2013

En fantastisk dag, helt enkelt


Dagen började fantastiskt & fortsatte vara fantastisk. När Tyra vaknat efter middagsvilan kom hennes pappa på besök. Vi satte på en kanna kaffe, sen fikade vi alla tre.

Vi slog oss ned i soffan en stund & Tyra sjöng för oss. Lilla snigel & Blinka lilla stjärna kör hon på repeat här hemma, lilla damen.

Sen begav vi oss ut för lite frisk luft. Det lockade inte direkt, men nånting kände vi att vi var tvungna att göra. Så vi tog en sväng till bibblan, även idag. Lämnade tillbaka gårdagens böcker & lånade nya. Sen inhandlade jag en ny laddare till mobilen. För tusende gången. Mitt kiddo är mästare på att paja laddare. Undrar vad tusan hon gör med dem.

Väl hemma igen lagade jag en sjukt god köttfärssås. Vi åt & pratade. Sen gjorde vi Tyra redo för sängen. Pyjamas på, tandborstning, D-droppar & de nu nödvändiga koksaltdropparna till hennes lilla näsa. Som hon avskyr. Sen slog vi oss ned i soffan tillsammans. Föräldrarna med en varsin kaffekopp & barnet med vällingflaskan. Läste Moa och Samir i lekparken. Den var uppskattad. Den hade praktiskt taget kunnat handla om Tyra, så hon levde sig verkligen in i berättelsen.

Sen var det nattinatti för Tyra, hemgång för pappan & lite egen tid för mamman. Jag har slösurfat,  läst lite I kroppen min, glott på Hollywoodfruarna & druckit te (& lite iskall Pepsi Max). Nu ska jag lira slut på mina liv på Pet Rescue, sen skalla huvudkudden. Cheers!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar