28 september 2013

En trevlig men påfrestande helg
























Vi har haft en helt fantastisk helg med fantastiska människor so far. Igår hade vi Johanna över på besök. Vi gjorde det vanliga. Drack mängder med kaffe, babblade, Johanna åkte kana med myran, vi käkade sushi. Helt enligt mallen, med andra ord.

Mot kvällen kom Tyras pappa hit oxå. Vi svullade pizza & drack ett par bira. Relativt tidig sänggång blev det oxå, så summa summarum bidde det en helt perfekt fredagskväll.

Nu sitter jag & Tyras pappa helt utslagna i soffan efter tacomiddag & en minst sagt påfrestande dag. Tyra har trotsat & haft raseriutbrott efter raseriutbrott. Pust & stånk. Vad vi än har tagit oss för, har blivit till ett projekt. Ska vi åt ett håll springer hon åt andra hållet. Säger vi att vi ska göra något så är det bara "Jag vill inte!" eller hemska, gälla skrik. Föräldraskap när det är som trevligast. Men jag tänker inte ursäkta mig för er som ger oss uppmanande eller sura blickar. Jag skiter blanka fan i er, ni gör mig bara förbannad. Antingen har ni inte haft småbarn själva, eller så har ni helt enkelt glömt bort hur det kan vara. Lite jävla förståelse kan man väl ha? Skäms!

Tänker nog koka mig en kopp te & glo på Orange is the new black nu. Ja, Alex Vause är min besatthet & jag tittar på serien om & om igen i väntan på nästa säsong. Kan tiden gå lite fortare?!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar