29 september 2013

Pannkakor & parklek


Tack vare förra veckans VAB har jag kunnat ta saker pö om pö här hemma. Städning, tvätt & disk lite närhelst jag känt för det. Så den här helgen har jag inte gjort nånting annat än att umgås med min just nu rätt så krävande tvååring.

Idag började vi dagen med en sväng förbi Tyras mormor. Drack kaffe & käkade lunch. Sen gick jag & Tyra hem för middagsvila.

När hon vaknat igen bestämde vi oss för att vi skulle ha pannkaksmellis. Göttigt! Tyra var en utomordentlig hjälpande hand i köket. Om man bortser från att hon kläckte ett ägg över diskbänken & hällde ut ungefär halva pannkakssmeten. Äsch, futtigheter! Gott & mysigt var det att få äta pannkakor & dricka mjölk med min bästis & levande ljus på bordet.

Därefter blev det lite utelek. Vi hade superkul ända till det att Tyra fick för sig att bli sådär trotsig som hon ofta blir numer. Kastade sand omkring sig & vägrade lyssna när jag sa åt henne. Så tillslut tog jag henne under armen & gick därifrån.

Väl hemma igen satte vi oss i soffan & ritade. & Tyra ritade sitt första hjärta som faktiskt såg ut som ett hjärta även i mina vuxna, fantasilösa ögon. Stort ögonblick! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar